Sadales vārpsta automašīnai
Sadales vārpsta mūsu interneta veikalā
Katrā četrtaktu dzinējā - benzīna vai dīzeļdegvielas - ieplūdes un izplūdes vārstus kontrolē sadales vārpstas. Vecākos dzinējos, kuros katram cilindram ir tikai ieplūdes un izplūdes vārsts, pietika ar vienu sadales vārpstu. Aptuveni no 80. gadu vidus katram cilindram papildus parādījās otrs ieplūdes un otrs izplūdes vārsts. Šādu, ar trīs vai četru vārstu tehnoloģiju aprīkotu agregātu vadībai nepieciešama otra sadales vārpsta.
Funkcijas un pielietojumsAtkarībā no konstrukcijas sadales vārpsta var tikt uzstādīta dažādās dzinēja zonās. No apakšas vadāmos dzinējos sadales vārpstu darbina tieši caur zobratiem uz kloķvārpstu. Tā galvenokārt atrodas karterī vai blakus tam cilindru blokā, tādējādi aktivizējot vārstus ar bīdītājiem. No augšas vadāmos dzinējos sadales vārpsta var tikt uzstādīta arī apakšā, blakus kloķvārpstai, un to var darbināt zobrati vai zobsiksna. Atsevišķu divplecu sviru darbība uz cilindru vārstiem notiek caur bīdītājiem. OHC (virsējās sadales vārpstas) dzinējos sadales vārpsta atrodas virs cilindru galvas, tāpēc tajos nav iekļauti bīdītāji.
Vārsta atvēršanas periodsBūtībā sadales vārpsta darbojas ar pusi dzinēja apgriezienu, jo četrtaktu dzinējā darba cikls paildzinās uz četru gājienu rēķina.
Izciļņa ģeometrija lielā mērā ir atbildīga par vārsta atvēršanas ilgumu, tādēļ regulēšanas veikšanai bieži ir jānomaina sadales vārpsta. Mazāki izciļņi nozīmē ātru vārstu atvēršanu un aizvēršanu, kā tas notiek īpaši kompresordzinējos ar turbokompresoru.
Taču atvēršanas un aizvēršanas laiku var regulēt un pielāgot arī darbības laikā. Mainīgā dzinēja vadība tiek veikta, izmantojot hidraulisku gāžu sadales fāžu regulāciju ar ķēdi.
Sadales vārpstas darbmūžs ir paredzēts pilnam dzinēja ekspluatācijas laikam un parasti ir jāmaina vienīgi pēc satiksmes negadījumiem vai, veicot dzinēja tūningu.
Atbilstošu sadales vārpstu, sadales vārpstas smērvielu vai vārstus jūsu automašīnas dzinējam, izmantojot koda numuru, var atrast, mūsu interneta veikalā. Nomainot visas blīves un zobsiksnas, jānomaina arī spriegotājrullīši.
Vairāk rezerves daļu no kategorijas Dzinējs
- Materiāls: Tērauds
- Vārsta veids: izplūdes vārstiem, ieplūdes vārstiem
- Garums [mm]: 424
- Garums [mm]: 86
- Kopējais garums [mm]: 94,3
- Vītnes izmērs: M 10
- Vītnes solis [mm]: 1
- Stiprības klase: 12.9
- Ievērot tr. līdzekļa ražotāja norādījumus
- Garums [mm]: 30
- Ārējās vītnes izmērs: M10 x 1,25
- Dzinēja vadības sistēma: Sadales vārpstas piedziņas ķēde
- Masa [kg]: 0,15
- Garums [mm]: 425
- Platums [mm]: 55
- Masa [kg]: 4,44
- Ievērot servisa informāciju
- Stāvoklis/Grādi: 1-5
- Daudzums: 10
- korpusam ar diametru no [mm]: 32,000
- Mērvienība: Komplekts
- Garums [mm]: 25,000
- Komponenta numurs: 72035600, 72036600, 72037600
- Standartizmērs [STD]
- Mērvienība: Komplekts
- Papildus artikuls / Papildus informācija: eļļnecaurlaidīgs
- Spraudkontaktu skaits: 2
- Sērijas numurs: ECP-ME-005
- Skrūves-/Uzgriežņa konstrukcija: Montāžas skrūve
- Skrūves galvas-/Uzgriežņa profils: Iekšējais daudzskaldnis
- Vītnes izmērs: M 6
- Vītnes solis [mm]: 1
- Kopējais garums [mm]: 60
- Skrūves garums zem galvas [mm]: 54
- Diametrs [mm]: 10,4
- Uzgriežņu atslēgas izmērs: 6
- Stiprības klase: 8.8
- Materiāls: Čuguns
- OE-numuram: 038109101R
- Papildu artikuls / Papildu info 2: ar skrūvi
- Papildus artikuls / Papildus informācija: ar blīvēm