
1970-to gadu beigās daži autoražotāji nāca klajā ar ideju uzbūvēt ļoti mazu auto, kas bija par vienu klasi zemāks nekā VW Polo. Tas bija saistīts ar pieaugošo vieglo auto skaitu pilsētās, un līdz ar to vairāk vairāk problēmām. Daimler-Benz 1986. gadā iepazīstināja ar Mercedes pilsētas auto koncepciju ar priekšējā piedziņu un šķērsvirziena dzinēju (Daihatsu), ko var izsaukt par Smart procesoru. Koncepciju atbalstīja daudzas tehniskās universitātes Vācijā un Šveicē (ETH Cīrihē) un Nikolā G. F. Hayek, Swatch pulksteņu dibinātājs, rūpējās par auto tirdzniecību. Pēc dažiem uzlabojumiem ar VW, viņi atteicās no projekta, ko pēc tam atkal turpināja Mercedes-Benz.
1994. gadā Smart kompāniju dibināja Hayek sadarbībā ar Daimler-Benz. Pēc F. Hayeka deportēšanas 1998. gadā, Smart kļuva autonomo automobiļu ražotāju Daimler grupā.
Pirmais notikums bija Fortwo modelis, neliela “pilsētas kupeja”, kam sekoja Forfour. Roadster tika piedāvāts, līdz brīdim pārtraukta, kad to noņēma no modeļu klāsta un vairs neražoja.
Lai gan galvenais birojs atrodas Boblingenā, Bādenē-Virtembergā, galvenārūpnīca atrodas Hambahas pilsētā, Francijā, netālu no Zāras federālās zemes robežas. Vēl viena rūpnīca, kas tiek izmantota tikai daļēji, atrodas Nīderlandē.
Pārdošanas rādītāji acīmredzot nebija tādi kā cerēts, tāpēc autonomais Smart centrs ar savus raksturīgos stikla torņus pameta 2005-2006 gadā un to ražošana, kā arī pakalpojumi tika iekļauti jau esošajos Daimler pārdošanas meitas uzņēmumos.
Tikmēr Forfour ražošanaa tika pārtraukta un jaunāko modeļu izstrāde tika apturēta. Pašlaik Smart koncentrējas tikai uz Fortwo modeli, kas ir pieejams kā kupeja un kabriolets. Turklāt tie izmēģina atšķirīgi braukšanas koncepcijas ar electromotoriem un hibrīda versijām, kā arī četrvietīgo versiju, kas tika izstrādāta sadarbībā ar Renault un būvēta Slovēnijā.
Daudz dārgākās Smart mašīnas izceļās pēdējo gadu laikā, pateicoties karstajām CO2 diskusijām. Visā pasaulē mazākās produkcijas mašīna nāca klajā ar dzinēja un transmisijas problēmas jau pēc mazāk kā 100 000 km. Lai gan daži Smart modeļi ar to pašu motoru un transmisiju veiksmīgi sasniedza 500 000 km distances pārbaudi.
Daudzas komponentes, piemēram, dilstošās daļas bremzēm ir pieejamas par salīdzinoši lētām cenām, kamēr citas detaļas, kā oriģinālie sajūga diski, ir ļoti dārgas, kad tās pērk no Daimler darbnīcām.