Fiat pirmsākumi
Balstīta Itālijas ziemeļos, Turīnā, brenda nosaukums Fiat tiek ražots un pārdots FIAT S.p.A ar plašu vieglo, kravas automašīnu diapazonu un ar mazajiem busiņiem. Uzņēmums ir daļa no FIAT Chrysler Automobiles Holding NV, kas atrodas Amsterdamā, Nīderlandē. Zīmols ir akronīms Fabbrica Italiana Automobili Torino, kas tika izveidota 1899. gadā ar deviņām preču rūpnīcām. Starp tām bija Angelli ģimene, kas joprojām būtiski piedalās šodienas kompānijā. 1903. gadā tika veikti pirmie eksporti. Mūsdienu vēsturiskās rūpnīcas atklāšana Lingotto, Turīna kļuva par 1916. gada rūpnīcas sākumpunktu sērijveida ražošanai.
Lieliski panākumi Italijā
Zimols ātri kļuva par vadošo automašīnu ražotāju Itālijā, būtiski uzlabojot masu motorizāciju, it īpaši laika posmā pēc Pirmā pasaules kara. Kopš 1960. gada, pilnībā vai daļēji Fiat pārņēma luksusa zīmolu Ferrari (1969), Maserati(1993) kā arī tās konkurentu Alfa Romeo (1986) un Lancia(1969). Starp 2013.gadu un 2014. gadu ar Chrysler Group LLC iesaistīšanu tika noslēgts līgums, kas palīdzēja Fiat kļūt par septīto lielāko automašīnu ražotāju pasaulē.
Pagātnes un tagatnes modeļi
Fiat uzsāka ar rokām gatavotu modeļu ražošanu 3 1/2 HP, 6/8 HP un 12 HP. Sākot jau ar 1912. gadu Zero bija pirmais sērījveida ražošanas modelis.1030. gadā zīmols kļuva par masveida ražotāju. It īpaši modeļi 508 „Balilla” un mazauto 500, kas bija pazīstams kā „Topolino” tika plaši izplatīti. Arī tā bija taisnība par neu 500, kas tika uzbūvēts kopš 1949. gada. Šis “Cinquecento „ sasniedza kulta statusu un tika ražots līdz 1970. gadam. Populārs atvasinājums no 500as sērijas bija nelielais universālis „Giardiniera”,sporta versiju Abarth kā arī Steyr-Puch versiju Austrijā, kas bija aprīkots ar jaudīgāku dzinēju. Vēlāk, nedaudz lielākais 600 un 770 (“Multipla”) izrādijās ļoti veiksmīgs modelis. Kopš 1934. gada ražotājs arī piedāvā populārus tautas modeļus, piemēram, “Jagst” un “Neckar, kuri bija ļoti vēlami 1950.gadā un 1960. gadā bijušajā NSU rūpnīcā Heilbronn. Neskatoties uz ļoti labajām atsauksmēm, vairākas lielās serijas 1400, 1900 un 2300 nekad nesasniegtu tik lielu popularitātes līmeni, kā mazie auto. Turklāt kompakts 850 , kas tika arī piedāvāts kā cabrio un četrdurvju 124, 125 un 128 sērijas modeļi bija vieni no popularākajiem. 1970 gadā mazauto Panda kļuva par leģendu. Šodien pašreizējais 500, jaunā Panda, trešās paaudzes Punto, kā arī kompaktais sedans Bravo, mazais SUV Sedici un minivens 500L ir īpaši pieprasīti. Mūsu interneta veikals piedāvā rezervės daļas visiem Fiat modeļiem, kā arī citu ražotāju modeļiem.