
Pirmā Citroën automašīna
André Citroën dzimis 1878. gadā un kādu laiku strādaja auto salonā Mors. 1905. gadā , 27. gadu vecumā viņš izveidoja pirmo uzņēmumu un papildus 1913. gadā vēl vienu rūpnīcu, kas ražoja karburatorus.
Viņa lielā aizraušanās bija automašīnu sērijveida ražosana, tas arī bija par iemeslu kapēc pēc Pirmā pasaules kara beigām, 1919. gadā pirmais Citroën auto nekavējoties tika izlaists sērijveidā.
Pēc pirmās automašīnu konveijera ražotnes ASV, ko vadīja Henry Ford, Citroën bija pirmais auto, ko Eiropā izlaida konveijera ražošanā. Type A modelis bija pirmā automašīna Eiropā, kuru ražoja konveijers.
Pasaules rekordi neskatoties uz finanšu grūtībām
Četru cilindru motors ar jaudu 10PS tika uzbūvēts sešās dažādās struktūrās. Jau 1919. gadā no jūnija līdz decembrim kopā tika piegādātas 2500 automašīnas. Nākamajā, 1920. gadā , jau tika saražoti 20.200 auto. Turpmākajos gados ražotājam tas bija ļoti komerciāli veiksmīgs posms un tas lauza tā laika 106 pasaules rekordu. Automašīna, kā transportlīdzeklis bija populārs Francijas viduslīmeņa cilvēku vidū. 1929. gadā, pasaules finansiālās krīzes laikā, uzņēmums arī cieta grūtības un bija spiesti piesaistīt Michelin uzņēmumu. Ar jauniem spēkiem tika izstrādāts Traction Avant Type, kas radīja revolucionāru apvērsumu auto tirgū. Tas pilnībā atšķīrās no tā laika ražotajiem automobīļīem, tam pirmajam bija nesošā virsbūve, pasaulē pirmā priekšējā piedziņa, piekare ar griezes stieņiem.
Inovācijas progress
Citroën ar savām tehnoloģijām vienmēr bija citiem ražotājiem priekšgalā. Autoizstādē, 1934. gadā Parīzē, viņi jau demonstrēja trīs dažādu 8-cilindru motorus. Otrā pasaules kara laikā ražotne pilnībā tika apturēta, lai vēlāk to atkal atjaunotu.Parīzē, 1948. gadā tika piedāvāts 2CV. Lai arī visi uzņēma auto ar 375cm lielu motoru , ar smaidu, tas triumfēja visā pasaulē. 1955. gadā automašinai attīstot priekšējo riteņu piedziņu,uzsāka Citroën DS ražošanu ar hidropneimatisko balstiekārtu visiem riteņiem. Šis auto arī bija pirmā mašīna pasaulē ar stūres pastiprinātāju un adaptīvo gaismu, līkumos.
Peugeot ieguvumi
1975. gadā uzņēmums parņēma tās konkurentu Peugeot ražotni. Kopš tā laika tie darbojas zem nosaukuma PSA. No 1974. gada līdz 1991. gadam tika uzbuvēts CX tips, kas arī bija Citroena vienīgā attīstība.Visiem šādiem transportlīdzekļiem sākot ar Visa un LN ir kopīgas tendences ar Peugeot. Daudzas detaļas un veselas šasijas grupas tika izmantotas no abiem ražotājiem kopā. Līdz ar to, daudz detaļu, kas ir iebūveti Peugeot automašīnām var izmantot arī Citroen transportlīdzekļos.