Pārnesumkārba ļauj autovadītājam mainīt automašīnas kustības režīmu, ātrumu un virzienu, pēc iespējas efektīvāk izmantojot dzinēja jaudu. Ar šī mezgla palīdzību ir iespējams pielāgot griezes momentu, kas tiek saņemts no dzinēja, to palielinot vai samazinot atkarībā no braukšanas apstākļiem.
Dažādu veidu pārnesumkārbu atšķirīgās iezīmes
Manuālās pārnesumkārbas parādījās vēl pašā autobūves rītausmā, bet ir vēl joprojām populāras pat mūsdienās. Tās ir salīdzinoši lētas, tām ir raksturīga augsta uzticamība, un tās ir lieliski piemērotas sportiskam braukšanas stilam, jo ļauj autovadītājam precīzi kontrolēt situāciju. Tomēr tās ir mazāk ērtas lietošanā, it īpaši autovadītājiem iesācējiem.
Pusautomātiskās pārnesumkārbas ir uzlabotu manuālo pārnesumu kārbu versija. Tām ir līdzīga konstrukcija, taču sajūga atslēgšana un pārnesumu pārslēgšana tajos ir automatizēta. Tām ir raksturīgs ekonomiskums, tās ir diezgan uzticamas un palīdz uzlabot automašīnas veiktspēju.
Nepārtraukti mainīgas (variatora) pārnesumkārbas ir bezpakāpju. Tās ļauj transportlīdzeklim demonstrēt vislabākos dinamikas raksturlielumus, uzlabo degvielas ekonomiju un ļauj dzinējam darboties ar mērenām slodzēm, taču tie nav piemērotas lielu griezes momentu pārvadei. Turklāt tās ir mazāk uzticamas salīdzinājumā ar citiem transmisijas veidiem.
Automātiskās transmisijas sastāv no hidrauliskā griezes momenta pārveidotāja un planetāro pārvadu komplekta. Tiem ir raksturīga uzticamība un lietošanas vienkāršība, taču tie liek automašīnai patērēt diezgan daudz degvielas un demonstrē mērenu paātrinājumu.
Ekspluatācija un maiņa: kas Jums ir jāzina
- Savlaicīgi nomainiet transmisijas šķidrumu. Tas jādara vidēji ik pēc 60 000 km nobraukuma, bet ieteicams ir precizēt maiņas intervālus transportlīdzekļa tehniskajā dokumentācijā. Maiņas intervālu neievērošana izraisa priekšlaicīgu detaļu nodilumu. Par šķidruma maiņas nepieciešamību liecina tādas pazīmes kā tā putošanās, krāsas izmaiņas, duļķainība un stipra deguma smaka. Automātiskā pārnesumkārba sāk slīdēt. Uzņemot paātrinājumu, Jūs varat pamanīt, ka dzinējs kādu laiku zaudē jaudu.
- Braucot mēģiniet neatbalstīt roku uz pārnesumu pārslēgšanas sviras. Tas rada pārmērīgu brīvkustību starp pārnesumu pārslēgšanas sviras mehānisma komplektējošām daļām. Dēļ tā palielinās pārnesumkārbas brīvgājiens, un var būt grūti ieslēgt vienu vai otru pārnesumu.
- Pārslēdziet pārnesumus tikai ar pilnībā izspiestu sajūga pedāli. Pretējā gadījumā transmisija tiek pakļauta lielām slodzēm un var priekšlaicīgi nolietoties. Dakšas, sinhronizatora uzmavas un bloķētājgredzeni bojājas. Pārnesumi sāk slīdēt ārā. Pārslēdzot pārnesumus, Jūs varat dzirdēt neparastas skaņas.
toprezervesdalas.lv: tikai augsti kvalitatīvas autodaļas
Pie mums Jūs varat iegādāties pārnesumkārbas komplektējošās daļas Jūsu transportlīdzeklim. Mēs esam gatavi piedāvāt klientiem plašu preču klāstu, pieejamas cenas, kvalitātes garantiju un ātru piegādi.