Stūres sistēmas ļauj autovadītājam kontrolēt transportlīdzekļa kustības virzienu.Tā ir viena no galvenajām automašīnas sistēmām. Braukšanas virziena maiņa vieglajās automašīnās parasti tiek veikta, pagriežot priekšējos riteņus noteiktā leņķī. Sistēma sastāv no stūres rata, stūres statņa, zobpārvada un stūres pievada.
Dažādu veidu stūres sistēmu atšķirīgās iezīmes
Dažādu transportlīdzekļu stūres sistēmām parasti ir līdzīga uzbūve. Tomēr atsevišķu mezglu konstrukcija var atšķirties. Viena no galvenajām atšķirībām ir stūres mehānisms. Pastāv zobstieņa pārvada, gliemežpārvada sektora, kā arī gliemežpārvada un skrūves stūres mehānismi. Pirmajam ir raksturīga vienkāršība un augsta efektivitāte, taču tas ir jutīgs pret triecienslodzēm un vibrācijām. Otrais veids labāk iztur triecienslodzes, nodrošina platu stūres pagrieziena leņķi un vislabāko manevrējamību. Taču tas ir dārgāks, un tam ir nepieciešama regulāra pielāgošana. Trešo veidu izmanto apvidus automašīnās ar atkarīgu dzenamo riteņu balstiekārtu.
Stūres statne var būt regulējama vai neregulējama. Atkarībā no markas, modeļa un transportlīdzekļa apdares līmeņa augstumu un sasniedzamību var pielāgot.
Lai samazinātu stūres rata pagriešanai nepieciešamo spēku, sistēmā tiek pievienots stūres pastiprinātājs. Tas var būt hidraulisks vai elektrisks. Pirmais ir biežāk sastopams. Tam ir vienkārša uzbūve, un parasti tas ir uzticams, taču tam ir nepieciešama regulāra apkope. Elektrisko aktuātoru priekšrocība ir tā, ka tos var izmantot dažādās elektroniskās sistēmās.
Ekspluatācija un maiņa: kas Jums ir jāzina
- Centieties pārāk strauji negriezt stūri un neturēt to šādā stāvoklī ilgāk par 3 sekundēm. Tas var izraisīt spiediena palielināšanos hidrauliskajā pastiprinātājā un radīt tā noplūdi. Problēmu var noteikt pēc notecējumiem uz detaļas korpusa vai peļķēm zem automašīnas, kas parasti ir sarkanā, zilā, dzeltenā vai zaļā krāsā.
- Braucot bezceļa apvidū un pa sliktiem ceļiem, palēniniet ātrumu. Triecienslodzes var izraisīt stūres līstes plaisāšanu vai deformāciju un stūres šķērsstiepņu uzgaļa gultņu bojājumus. Par šo problēmu liecina klaudzoša skaņa, kas nāk no transportlīdzekļa priekšējās daļas. Dažos gadījumos stūre ieķīlējas.
- Regulāri pārbaudiet un noregulējiet ģeneratora siksnas spriegojumu. Ja tā slīd, tiek traucēta hidrauliskā pastiprinātāja sūkņa darbība. Jūs varat pamanīt, ka stūre ir stīva un grūti pagriežama.
- Regulāri pārbaudiet stūres līstes putekļu sargus un, ja nepieciešams, nomainiet tos. Ja tie ir saplēsti, mehānismā var iekļūt netīrumi un mitrums. Tas izraisa ievērojamu salāgoto virsmu nodilumu un koroziju. Tā paša iemesla dēļ nav ieteicams izmantot universālas plastmasas skavas - ieteicams ir izmantot metāliskus stiprinājumus, kas izgatavoti speciāli Jūsu automašīnas modelim. Bojātus putekļu sargus var pamanīt apskatē: uz saplaisājušām vietām var redzēt netīrumu vai smērvielas pēdas.
toprezervesdalas.lv: tikai augsti kvalitatīvas autodaļas
Stūres sistēmas komplektējošo daļu iegāde mūsu interneta veikalā ir labākais ietaupīšanas veids. Daudzas komplektējošās daļas ir pieejamas par akcijas cenām. Parakstieties uz mūsu jaunumiem, lai saņemtu jaunāko informāciju par mūsu labākajiem piedāvājumiem.