Siksnas, ķēdes un skriemeļi ir galvenie gāzu sadales mehānisma un dzinēja papildus agregātu piedziņas elementi. To galvenais uzdevums ir sinhronizēt kloķvārpstas un sadales vārpstas griešanos, kā arī pārnest griezes momentu uz ūdens sūkni, eļļas sūkni, kondicionētāja kompresoru, stūres pastiprinātāja sūkni, ģeneratoru un citiem mezgliem.
Dažādu veidu komplektējošo daļu atšķirīgās iezīmes
Galvenie automašīnā izmantoto siksnu veidi ir zobsiksnas un daudzceliņu siksnas. Zobsiksnas tiek izmantotas gāzu sadales mehānismā, un tām ir raksturīga izturība, klusa darbība un efektīva griezes momenta pārvade. Vidēji tās kalpo 80 000 – 100 000 km lielam nobraukumam. Daudzceliņu siksnas izmanto dzinēja papildus agregātu piedziņai. Tām raksturīga daudzpusība. Tās var saliekt jebkurā virzienā; tās darbojas diezgan lielā ātrumā un nodrošina drošu saķeri ar skriemeļiem. Tās jāmaina ik pēc 50 000 – 60 000 km liela nobraukuma.
Ķēdes ir gāzu sadales mehānisma piedziņas elementi. Tās var būt gan rullīšu, gan posmu. Salīdzinot ar siksnām, tās ir izturīgākas: tās kalpo 150 000 - 200 000 km nobraukumam. Tās ir izturīgas pret temperatūras izmaiņām un pārkaršanu, kā arī iztur lielas slodzes. Tomēr tās ir smagas, dārgas un trokšņainas. Turklāt tās ir grūti nomainīt.
Pastāv divu veidu skriemeļi: parazītrullīši un spriegotāji. Tie sastāv no gultņa un skriemeļa ar zobainu, gludu vai dažreiz rievotu virsmu. To kalpošanas laiku nosaka siksnu kalpošanas laiks, jo visas piedziņas komplektējošās daļas ir jāmaina vienlaikus.
Ekspluatācija un maiņa: kas Jums ir jāzina
- Komplektējošās daļas drīkst uzstādīt tikai kvalificēti cilvēki. Ja, piemēram, skriemeļi ir uzstādīti ar asu nobīdi, zobsiksnas zobi var tikt apgriezti. Dažreiz detaļas malas nodilst. Bojājumus var ieraudzīt pārbaudē. Ja detaļas ir pārāk nospriegotas, materiāls starp zobiem tiek bojāts; uz tā parādās pamanāmas plaisas. Siksnas skriemelis, kas kļuvis pārāk cieši pievilkts, vai skrūvgrieža vai citu asu priekšmetu izmantošana jostas skriemeļa pagriešanai var izraisīt jostas saplīšanu. Tas notiek ar raksturīgu, skaļu skaņu, kā rezultātā dzinējs apstājas un vārsts tiek bojāts.
- Regulāri pārbaudiet dzinēja eļļas blīvslēgus un, ja nepieciešams, nomainiet tos. Eļļas noplūdes ir bīstamas siksnas piedziņai. Eļļa uz komplektējošām daļām izraisa daudzceliņu siksnas slīdēšanu un zobsiksnas zobu pārlēkšanu. Pirmajā gadījumā Jūs varat dzirdēt raksturīgu, svilpjošu skaņu, kas nāk no dzinēja pārsega. Ģeneratora darbība var ievērojami pasliktināties. Otrajā gadījumā dzinējs nedarbojas vienmērīgi, slāpst, zaudē jaudu un dažreiz pat neieslēdzas.
- Savlaicīgi nomainiet eļļu. Pretējā gadījumā hidrauliskā spriegotāja kanāli var aizsērēt. Tas izraisa piedziņas siksnas spriegojuma zudumu un var izraisīt ķēdes nokarāšanos un zobu pārlēkšanu. Tā rezultātā dzinējs sāk patvarīgi izslēgties vai darbojas skaļāk nekā parasti. No dzinēja nodalījuma var dzirdēt svešas skaņas. Gāzu sadales mehānisma ķēde ir jutīga arī pret eļļošanas materiāla kvalitāti. Ja eļļošanas materiāls ir piesārņots, komplektējošā daļa ātrāk nolietosies.
toprezervesdalas.lv: tikai augsti kvalitatīvas autodaļas
Mūsu interneta veikalā Jūs varat iegādāties siksnas, ķēdes un skriemeļus par pievilcīgu cenu. Mūsu interneta veikalā ir milzīgs augsti kvalitatīvu preču klāsts. Lai atrastu piemērotākās rezerves daļas savam transportlīdzeklim, norādiet tā marku, modeli un modifikāciju attiecīgajā laukā mūsu vietnes sākumlapā.