Degvielas sistēmas ir paredzētas degvielas uzglabāšanai un tīrīšanai, un tās padevei transportlīdzekļa dzinējam. To pareiza darbība ietekmē automašīnas spēju veikt kustību kopumā, un tostarp degvielas patēriņu, automašīnas veiktspēju un dzinēja jaudu. Sistēma sastāv no tvertnes, kurā tiek uzglabāta degviela, sūkņa, kas nodrošina degvielas plūsmu, cauruļvada, sprauslām un daudzos dīzeļdzinēju transportlīdzekļos - degvielas padeves sliedēm.
Dažādu veidu degvielas sistēmu atšķirīgās iezīmes
Degvielas sistēmas atšķiras pēc dzinēja veida. Benzīna dzinēji ir aprīkoti ar vienpunkta iesmidzināšanu, daudzpunktu iesmidzināšanu vai tiešās iesmidzināšanas sistēmu.
Degvielas sistēmās ar vienpunkta iesmidzināšanas sistēmu degviela ieplūdes kolektorā tiek piegādāta caur vienu sprauslu. Šis veids ir vienkāršs un uzticams, taču mūsdienās tas nav īpaši izplatīts. Daudzpunktu iesmidzināšanas sistēmās degvielu katram cilindram piegādā ar atsevišķu sprauslu. Gaisa un degvielas maisījums tiek izveidots ieplūdes kolektorā. Mūsdienās tie ir visizplatītākie. Tiem ir neliels degvielas patēriņš, tie ir videi draudzīgi un nav jutīgi pret degvielas kvalitāti. Tiešā iesmidzināšana piegādā degvielu tieši katrā dzinēja cilindrā. Šī konstrukcija ļauj ļoti precīzi pielāgot gaisa un degvielas attiecību visos dzinēja darbības režīmos, tādējādi palielinot dzinēja jaudu, nodrošinot tā augsto veiktspēju un samazinot degvielas patēriņu. Tomēr šajās sistēmās obligāti jābūt augsti kvalitatīvai degvielai.
Dīzeļdzinēju transportlīdzekļos degvielu var piegādāt ar degvielas iesmidzināšanas sūkņa, sūkņa-sprauslu vai ar akumulējošās degvielas sistēmas (Common Rail) palīdzību. Sistēmas ar augstspiediena sūkņiem kļūst arvien mazāk izplatītas, un tās galvenokārt sastopamas vecās automašīnās un komerctransporta līdzekļos. Tās ir diezgan uzticamas un nav jutīgas pret degvielas kvalitāti, taču patērē lielu tās daudzumu. Sūkņus-sprauslas darbina ar sadales vārpstu, tāpēc tās diezgan ātri nolietojas. Common Rail degvielas sistēma nodrošina augstu jaudu ar nelielu degvielas patēriņu un vienmērīgu un klusu dzinēja darbību. Tomēr tā ir jutīga pret degvielas kvalitāti un tās uzturēšana ir dārga.
Ekspluatācija un maiņa: kas Jums ir jāzina
- Savlaicīgi nomainiet degvielas filtru. Vairumā automašīnu to ieteicams nomainīt ik pēc 20 000 – 30 000 km nobraukuma. Šo komplektējošo daļu var būt nepieciešams nomainīt agrāk, ja tiek izmantota nekvalitatīva degviela, tvertnē ir uzkrājušies netīrumi vai ja degvielā ir iekļuvis ūdens. Darbības traucējumu pazīmes ietver palielinātu degvielas patēriņu, rāvienus, braucot kalnā, samazinātu jaudu, aizdedzes izlaišanu vai noslāpšanu tukšgaitā.
- Centieties turēt degvielas tvertni vismaz līdz pusei pilnu, it īpaši ziemā. Kondensāta veidošanās dēļ tvertnes apakšā var uzkrāties ūdens. Zemas temperatūras apstākļos tas sasalst. Ledus var nokļūt degvielas sūknī, izraisot tā pārkaršanu. Speciāls indikators mērinstrumentu panelī palīdzēs uzraudzīt degvielas līmeni.
- Degvielas noplūdes ir nekavējoties jānovērš: tās var izraisīt ugunsgrēku transportlīdzeklī. Benzīna peļķes ir viegli atšķirt no citiem šķidrumiem, jo tās ir daudzkrāsainas.
toprezervesdalas.lv: tikai augsti kvalitatīvas autodaļas
Mūsu interneta veikalā Jūs varat iegādāties degvielas sistēmas komplektējošās daļas jebkuras markas un modeļa transportlīdzeklim. Pateicoties milzīgajai preču izvēlei, Jūs varat būt pārliecināts, ka atradīsiet nepieciešamās detaļas. Ja Jums ir nepieciešams padoms, mūsu speciālisti palīdzēs Jums izvēlēties piemērotas komplektējošās daļas un veikt pasūtījumu.